INTERVJU: FÖRFATTAREN RAMAN(MVG I ALLT)

Har gjort en intervju med författaren Raman som skrivit boken MVG I ALLT  =) tack för att du ställde upp !

 

 

NAMN: Raman Mehrzad
ÅLDER: 24 år
BOR: Göteborg och San Diego
SYSSELSÄTTNING: Snart färdig examinerad läkare, forskarstudent, författare, föreläsare, VD för A-Student Consulting.
INTRESSE: Massor! Film, musik, konst, resa, vänner, sport, affärer etc.
FAMILJ: Roc-La-Familia




1. Hur fick du iden att börja skriva en bok ?
Nöden är uppfinnings moder sägs det. Den idén jag hade med boken fanns inte på marknaden, varken här i Sverige eller i Europa. Jag insåg att många behöver hjälp med skolan och den hjälp de får inte är tillräcklig. Jag visste att jag hade vad som krävdes för att lyckas i skolan på ett optimalt sätt och hade därmed ett budskap att förmedla. Dock kunde jag inte göra detta personligen till alla skolor och studenter, varför jag då valde att skriva en bok om ämnet istället.

 

 

2. Din bok heter MVG I ALLT, berätta lite om den ?
Min bok heter precis som du säger: "MVG i allt - hemligheterna med att få högsta betyg i skolan". Kort sagt är det den optimala guiden till att få högsta betyg i varje ämne, MVG i allt eller 20.0 i slutsnitt. Här skriver jag PRECIS hur du ska göra för att få höga betyg, steg för steg. Det viktigaste är studietekniken, och den skildrar jag i boken stegvis inom varje ämnesområde. Sen handlar det mycket om motivation, inställning, rätt tänkande, idrott och kost, planering och prioritering etc. Allt som du behöver för att klara högstadiet och gymansietiden på ett perfekt sätt.

 

 

3. Vad är det bästa ögonblicket i ditt liv ?
Då jag fick reda på att jag hade kommit in på läkarprogrammet på Göteborgs universitet.

 

 

4. vilka har du jobbat med ?
Boken skrev jag helt själv. Dock jobbade jag med en av de största entreprenörerna i Sverige: Stefan Ekberg, och via hans bokförlag släpptes min första och andra bok. Jag arbetade dessutom med en av de hetaste plastikkirurgerna Elisabet Gudmundsdottir då jag skrev min andra bok.

 

 

5. I vilka länder/städer har du haft bok tunering ?
Hittills i Sverige och USA. Skandinavdum är next. Därefter får vi se vad som händer.

 

 

6. Vad har du för råd till de som vill skriva en bok ?
Kom på en RIKTIGT bra bokidé, annars är det extremt svårt att få ett kontrakt med ett bokförlag om du inte redan möjligtvis är känd. Dessutom så kommer du inte tjäna pengar på boken om inte idén är bra.

 

 

7. Vad har du för framtids planer ?
Många, men förstå och främst ska jag bara avsluta mina sista två kurser på läkarprogrammet för att bli färdig läkare. :-)

 

 

8. Du är även aktuell med en ny bok.. ta och berätta lite om den.
Min nya bok heter: "Doktorns recept på ett yngre och friskare liv". Det är den första boken som ger dig hela spektret i vad du ska göra för att leva ett optimalt liv ur hälsosynpunkt. Här har jag med allt ifrån vad du ska äta, hur du ska träna, hur du sover bra, hur du optimerar din hälsa genom att ha bra och mycket sex, hur du rasar ner i vikt på KORT med den nya R.M-dieten, hur du slutar röka, hur du är din egna doktor, hur du minskar dina risker för hjärt-kärlsjukdomar, stroke, cancer etc. Allt baserat på den senaste vetenskapliga forskningen. Dessutom har jag med mig en av de bästa plastikkirurgerna som i sin egna del av boken beskriver hur du ska göra för att "se" yngre ut, bevara din hy och slippa betala 10 000 tals kronor på plastikoperationer och ändå se ung och fräsch ut. Hon täcker alltså hela den kosmetiska delen.

 

 

9. När har du din nästa bok tunering ? (vart och när)
Min turné för nästa bok kommer inte börja för än efter nyår eftersom jag har fullt upp just nu.

 

 

10. Vad är din favorit motto i livet ?
Sikta på det omöjliga så når du högsta graden av det möjliga.

 

 

För personlig kontakt & info:
Maila mig på: [email protected]



Hemsidor:
www.mvgiallt.se
http://www.facebook.com/group.php?gid=8676313191&ref=ts



Länk till böckerna:
http://www.redaktionen.se/produkt.php?visa=mvg
http://www.redaktionen.se/produkt.php?avd=nyheter&visa=doktorn

 

 

Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=cQRrSnENde0
http://www.youtube.com/watch?v=tS84U7kLUtU





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0