INTERVJU: KATICA THE MODEL

Katica heter jag, är 22 år och född i kroatien , Split. Jag har bott i sverige sen jag var 3 månader , och är uppvuxen i göteborg. Min syselsättning är modellandet. Jobbar som internationall modell , och har sysslat med det det senaste året .
Mina intressen är sjävklart modellandet, resa,träffa nya människor , umgås med vänner, familj , pojkvän. Men jag älskar, och spenderar större dellen av min tid även ,på gymmet.



1. vad fick dej och börja jobba som modell ?


Jag tror nog alltid jag har haft någo passion för entertainment buisness sen jag var liten. Jag brukade alltid uppträda i skolan , dansa och sjunga , och ett tag var jag helt inne på att bli artist! Det har nog vuxit med åren. Sen så hörde man ju ofta från omgivingen att man skulle testa på det.


.

2. hur började allt ?



Det började när jag var 14 , efter att ha hört vänner och familj truga på mig och pusha mig att söka till nån modellagentur , så gick jag på en uttagning, och kom med i en agentur här i göteborg. Som i sin tur ville skica mig till milano för o börja min karriär. Men eftersom jag gick i skola fortfarande , så bestämdej ag mig för att lägga det på is. Men jag hade redan fått en försmak där av att jag kunde bli modell.
Det avgörande för mig var nog då , när jag några år senare bestämde mig för att söka till elite model looks uttagning .Där valde dom ut mig ,och 3 tjejer till då bland hundratals sökande, och jag fick träffa Janice dickensen, som var en i juryn och hon sa till mig. "You are a star baby, never doubt it. You will make it" . Sen dess kunde jag inte släppa tanken med modellandet



3. vad va ditt första uppdrag som modell ?



Nu har jag varit med i väldigt mycket tävlingar , som miss univ , top model etc.. där jag fick göra jobb som modell/miss. Men mitt första riktiga modelluppdrag som jag kan komma ihåg , för en modellagentur var en plåting för underkläder.



4. vad har du för framtidsplaner ?




Mina framtidsplaner är många. Men främst att fortsätta resa och jobba som modell, och uppnå mitt mål , att göra jobb för victoria secreats! Jag har även paner på att flytta till usa och bo där ett tag. Men det är också viktigt att plugga klart för mig ä, så det tänker jag även göra senare i framtiden.



5. hur länge har du jobbat som modell ?



Jag har rest runt i 2 år fram och tillbaka , för olika tävlingar , modelljobb. Men ddet senaste året har jag jobbat mer intensivt, och på heltid som modell.


6. vilka har du jobbat med ?



Jag har jobbat med fadil bersha, som är en kändfotograf och plåtar för miss universe och har även plåtat kändisar som tyra banks. Med make up artister , bla med britney spears, j.lo och jessica simpsons make up artister. Har jobbat med flera olika miss, miss universum kroatien , miss universum Australien, Miss universum tyskland och miss universum brasilien, Natalia guimaraes, som är en av det vackraste kvinnorna jag sett måste jag tillägga. Och är nu en superstjärna .
Sen har jag jobbat med kända modeller och artister i asien väldigt mycket, med att bla spela in musikvideor och reklamer.




7. vad har varit roligast under din tid som modell ?



Roligast har varit i Usa. Den resan njöt jag mycket av, då jag fick spendera tid i ett av brad pitts hus! Och åka på privat båtkryssning med ett gäng playboymodeller. Se alla kändishus och värkligen leva i lyx.



8. berätta om de roligaste catwalken, tävlingen & photosession du gjort




Den roligaste tävlingen var helt klart miss universum , för kroatien som jag gjorde. Eftersom jag kände mig hemma där värkligen , där är mina rötter och att få göra något sådan för mitt land , trots att jag bor och är uppvuxen här i sverige, var något speciellt för mig.
Jag bodde på mitt favorithotell , som heter LA Medirien Lav , och spenderade en underbar vecka där. Med sol , bad , spa behandligar , mycket uppmärksamhet från medier , tidingar och beundrare :)
Sen så gjorde jag en väldigt rolig photosession på the great wall of china, kinesiska muren , för brudkläder. Det var ett underbart ställe att vara på , med magisk utsikt , och jag jobbade med en modell från norge vilket var en positiv omväxling. Det var väldigt kul , då alla turister som gick förbi , trodde att vi var nygifta! Och kommenerade med " oh how sweet, can gratulations ". Så vi kunde inte hålla oss för skratt.




9. vilka länder har du fått göra modell uppdrag ?



I Dubai , Kina , Usa, Tyskland och kroatien



10. vad har du för råd för de som vill satsa på modell karriär ?




Jag skulle vilja råda dom att inte börja för tidigt , för branshen är väldigt tuff. Man måste mogna till rätt snabbt och ha något innanför pannbenet. Som modell skall du också vara väldigt hard working , ödmjuk , samarbetsvillig och allmänt ha en postiv inställning. Sen för att ta ett steg i rätt riktning , kan man börja med att ta många amatörtkort , skicka in till olika agenturer , och var envis. Om det är något du värkligen vill , ska du inte ge upp hur många nej du än får . Jag bruakr säga , if there is a will - there is always ,a way.



11. vem är din favorit modell/desinger ?




Min favoritmodell var innan , som mång andra skulle säga , Adriana Lima. Eftersom att hon , som jag tycker har värkligen det lilla extra, som jag inte riktigt kan sätta ord på. Men enormt vacker , talangfull, rätt inställning och är en bra förebild. Men jag tror att alla modeller är bra och har sitt eget , sitt eget sätt , och sin egen image som gör dom unika , för olika slags fans och åskådare. Så egentligen har jag ingen favoritmodell.



12. berätta lite om tävlingar eller annat som betyder mkt för dig:




Som nämnt innan så gjorde jag miss universe croatia 2008. Jag gjorde även top model china för ett par år sedan där jag representerade cro , och nu för bara 2 månader sedan så var jag med för sverige i supermodel of the world 2009, där jag kammade hem 2 platsen !




http://www.ftv.com/fashion/page.php?P=2803&gid=171&kid=10256 fashin tv

http://www.miss-universe-croatia.hr/default.aspx?id=36
http://www.dugirat.com/index.php?option=content&task=view&id=6004 -på kroatiska
http://www.dugirat.com/content/view/3903/36/
http://www.index.hr/xmag/clanak/nova-miss-universe-dalmacije-je-sindi-matic/357058.aspx  - jag i bildspelet för deltvlingen av miss univ , grön klänning , orange bikini



http://www.javno.com/foto.php?id=10&rbr=5011&idrf=230440
http://www.beauland.net/model/06/entry06-1.html
http://www.nieuws.be/nieuws/KATICA_RAKULJIC_a2da966a.aspx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0