INTERVJU: VALENTINO/classiQ

INTERVJU MED VALENTINO AKA classiQ ... ENJOY

Berätta lite kort om dig själv: namn, ålder, bor, sysselsättning, intresse & civielstånd:

Mitt namn är Ferat och är 26 år. Jag bor i Eskilstuna och jobbar förtillfället på volvo som maskin operatör. Mina intressen är musik, fotboll och styrketräning. Jag älskar att hålla kroppen i form. Jag  förlova mig för några månader sedan. Hon är världens finaste person, my angel J




1. Hur började du få intresse för musik ?

 

Min intresse för musik har funnits jätte länge. Jag har hemma-videos där jag var 3-5 år och sprang omkring och härmade Michael JacksonJ. Så det har funnits inom mig ett bra tag.


2. hur länge har du hållt på med musik ?

 

Jag spelade in min första låt när jag var 14 år men jag började satsa seriöst på musiken för ca 9 år sedan.


3. berätta om din musik stil ?

På engelska så är de Orientalisk Pop/RnB/Dance som gäller. Jag blandar alltid Englska med andra språk el instrument i varje låt. Jag har låtar där jag sjunger på tex, Engelska/arabiska, Engelska/Turkiska, Engelska/ Spanska. Som sagt, gillar att blandaJ

Jag sjunger även på Svenska där jag sjunger på mitt eget sett.

 

4. hur började allt inom musik branchen ?

 

Jag träffade min manager/vän på en Fame Factory Audition här i Eskilstuna. Han hörde mig sjunga och ringde upp mig direkt. Jag jobbade med honom ca 3 år innan jag fick träffa en stor producent. Han hade en låt som jag provsjöng på och han gillade de. Sen rullade allt på.

 

5. vilka har du jobbat med ?


 

Jag har jobbat med många personer inom musikbranchen kommer dock bara nämna några. Ni kommer inte känna igen namnen kanske så jag beskriver lite vad dem gjort:


Ari Lethonen (Dr Alban, Tess, Drömhus och nu Senast vann Melodifestivalen i Finland med Waldos People)


Tim Karlsson o Co (Dom har sin stuido i Örebro och dom har jobbat med ALLA möjliga artister, från Ernigue Igelsias till Melodifesival deltagare som Linda Bengtzing)


Thomas G:son (Alla som jobbar med musik bode veta vem denna person är, han har minst 3-6 bidrag med i varje Melodifestival tävling)


Fredrik Samsson ( Har jobbat med många kända artister, har jobbat senaste med Daniel Lindströms album)


James (från gruppen Navigators)


 


6. vad har varit det bästa uppträdande du gjort ?


 

Jag har haft många bra uppträdanden men de bästa är nog när jag var i Gisslaved J. Härlig publik och goa människor.




7. vilka länder har du besökt ?


Jag har varit i Cypern, Tyskland, Turkiet, Irak, Holland, Finland, Danmark, Norge, Poland. Thailand, Brasilien.


8. vad har du för framtidsplaner ?


Mina framtida planer är att lyckas och försörja mig på musiken.


9. vad har du för råd för de som vill satsa på musiken ?


De viktigaste av allt är att man ALLDRIG ska ge upp. De tar tid att breaka, stressa inte med tiden och när den väl kommer, njut.



10. vem har inspirerat dig inom musiken?


Michael Jackson, Craig David, Usher

11. musiken är väldigt bred , vad tycker du om själv för musik ?


Bred är alltid bra hehe. Jag själv tycker om all slags musik. Men mest PoP/RnB/ Soul





12. har du nån udda talang ?


Jag är en person som gillar att laga saker. Jag är händig. Jag ger aldrig upp tills den är fixad hehe, vet inte om de klassas som talang men kom inte på något annat



 

HEMSIDA : www.Valentinomusic.se

MYSPACE: http://www.myspace.com/yourvalentino

YOUTUBE : http://www.youtube.com/user/yourvalentino#play/uploads/4/HARjSI9Mqus


FACEBOOK : Ferat Amin

 

SVENSKA LÅTAR


YOUTUBE:
http://www.youtube.com/user/ferat83

MYSPACE: http://www.myspace.com/classiq83


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0