FÖRHÅLLANDE: GOOD & BAD

När man tänker efter består ju tjejsnack av 50% killar och 50% sex typ.

Mina kompisar pratar jätte mycket om killar dom träffar, eller träffade eller ska träffa. Och oftast säger dom saker som "vad ska jag göra? han hör inte av sig/vi har bråkat/han vill inte vara med mig/massa andra problem.. vad ska jag göra?" svaret på den frågan är egentligen enkel "skit i honom"
Men tror du min kompis lyder mitt råd? Nej.
det är alltid "ja, du har fan rätt, ska skita i honom!"
Men nästa dag är det samma visa igen.

Jag har själv hamnat i mina vännerst situatuioner några gånger, fast det har aldrig gått så långt att jag verkligen har haft på G med killen. Brukar hålla mig borta från allt som börjar på F och slutar på örhållanden. Det är för seriöst!!

Alla dåliga saker med förhållanden


- Man blir utgfrågad innan man ska ut och festa (vilka ska du ut med? var ska du ut? när kommer du hem?)
- Man blir utfrågad när man kommer hem (träffade du någon snygg kille då? när kom du hem? vilka var du med?)
- Man själv är misstänksam mot sin partner (läser sms, tittar efter misstänksamma bilder i digitalkameran)
- Hela tiden måste man ta hänsyn till sin partner, tänka på vad man gör (jag kan inte prata med den killen, kanske han tror att jag raggar på honom, kanske min partner tror det)
- Man är ensam medan alla ens kompisar dansar med sina krogragg
- Det blir oftast en hemmakväll med killen än en utgång med tjejerna
- Man måste stå ut med jobbiga familjemiddagar/släktträffar
- Ingen utlandsresa med tjejerna. Ska det vara utlandsresa blir det med familjen eller killen.
- Man får ingen privacy
- På födelsedagar, högtider och jul så måste man köpa nån dyr present
- En massa krav ställs på en själv (det där får du inte ha på dig när du går ut, andra killar tittar ju, du måste ringa mig minst 100 ggr om dagen)
- Man får inte ha killkompisar
- Begränsningar på jobbet (som för mig, fick inte bli fotograferad av andra fotografer än han som min dåvarande pojkvän kände)
- Man får bara hångla/ha sex med en person
- Man måste ses minst en gång om dagen
- en massa pengar går åt till bussresorna till killen
- man måste ställa in jobb/träff med kompisar/plugg osv, för man glömde bort att man ska vara med sin kille
- det finns hela tiden en massa tjejkompisar som man vet är ute efter ens kille
- man sover så sjukt obekvämt (han tar plats, han tar täcket, han svettas, han slår armen i ens huvud)
- man bråkar ständigt
- man tröttnar

Allt som är bra
- man får regelbundet sex
- har någon att gulla med
- någon att prata med
- man får (oftast) fina saker


slutsats:
skaffa en rik KK istället.
eller bara en bra kompis som du kan prata om allt med


Jag orkar iallfall inte med förhållanden. Jag kan bara komma på en massa nackdelar. Dessutom orkar jag inte slösa min tid på att vara med någon bara för att det sen ska ta slut. När jag väl blir tillsammans med någon ska det kännas som att det ska vara för alltid. Jag ska bli tillsammans med någon jag känner att jag vill skaffa barn med, en som jag vill leva med resten av mitt liv. Känner jag inte så inför en kille får det fan vara alltså. Jag är ung, har hela livet framför mig, jag vill festa loss, som en jag dejtade sa man måste träffa på fel för att träffa på rätt.   Eftersom förhållande är något seriöst för mig så vill jag vänta in i det sista. för när jag väl har hittat honom, då finns det ingen återvändo. då är det jag och han som gäller.
men just nu är det bara jag som gäller.
Stå på er tjejer, ni klarar er utan killar. Alla hittar någon förr eller senare. Lev livet nu istället!! så ångrar ni er inte senare.

poocchii pocchhiii :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0